Vem fan är Tofflan?
En rätt tjock tant (?) som är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är tanten from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Hjärtat är det sämre med.
Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig.
Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till
mejlaulrika(snabel-a)gmail.com
Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte!Om du ser annonser här i högerspalten och mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry! Skaffar du ett WordPress-konto slipper du se dem.
På den här bloggen…
- är det Toffelredaktionen som ger dig möjlighet att kommentera. Att kommentera är ingen automatisk rättighet du har. Din kommentar ska beröra inlägget den handlar om.
- får du vara anonym utåt sett, men redaktionen måste kunna verifiera att du är den du utger dig för att vara. Påhittade e-postadresser och URL:er innebär att din kommentar inte publiceras.
- din e-postadress syns inte utåt, men sparas backend för att du ska slippa fylla i ett formulär varje gång du kommenterar.
- genom att lämna en kommentar här godkänner du alltså att din e-postadress sparas i systemet.
Sociala medier
-
Gör som 28 andra, prenumerera du med.
- Follow Tofflan – the neverending story on WordPress.com
Translate/översätt
Tofflan läser just nu

Tofflan på LinkedIn
Tofflan på Goodreads
Ämnen
Mest lästa inlägg
Senaste kommentarer
Läsvärt hos andra!
Dagarna
Arkiv
- juni 2026
- maj 2026
- april 2026
- mars 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augusti 2025
- juli 2025
- juni 2025
- maj 2025
- april 2025
- mars 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augusti 2024
- juli 2024
- juni 2024
- maj 2024
- april 2024
- mars 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augusti 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- mars 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augusti 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- mars 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augusti 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- mars 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augusti 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- mars 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augusti 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- mars 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augusti 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- mars 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augusti 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- mars 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augusti 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
Besökare
- 995 713 besök
RSS inlägg
RSS kommentarer
Twinglylänkare- Ett fel har uppstått, webbflödet är förmodligen nere. Försök igen senare.
Tjolahopp
- Follow Tofflan – the neverending story on WordPress.com
-
Gör som 28 andra, prenumerera du med.
Tofflan på LinkedIn
Mest lästa inlägg
Dagarna
Senaste kommentarer
Besökare
- 995 713 besök
Arkiv
- juni 2026
- maj 2026
- april 2026
- mars 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augusti 2025
- juli 2025
- juni 2025
- maj 2025
- april 2025
- mars 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augusti 2024
- juli 2024
- juni 2024
- maj 2024
- april 2024
- mars 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augusti 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- mars 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augusti 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- mars 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augusti 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- mars 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augusti 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- mars 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augusti 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- mars 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augusti 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- mars 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augusti 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- mars 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augusti 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
Tag Archives: underbart
Lördag eftermiddag och kväll den 25 april, födelsedagen och måndagen den 27 april 2020: Förändrad tillvaro, men fin födelsedag
Kära dagbok… Tillvaron är inte kanonkul precis. Livet är nog rätt förändrat för de flesta. Jag försöker hålla modet uppe och det gör Fästmön också. Ibland krävs det inte mer än kakor och rolig placering av dem… Anna och jag … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt, Sociala medier, Trams, TV, Vänner, Vin
|
Märkt aioli, alkohol, anmärkningsvärt, Annas snälla mamma, arg, avundsjuk, äta, öl, östgötsk anknytning, övervakad, beställa mat, besvärlig rygg, bil, Bil 3:an, blåa blommor, blått paket, blodförtunnande sprutor, blogg, blommor, bonusbarn, brev, Butiken på hörnet, byta, cannelloni, citrus, Clark Kent, Copertino Riserva 2010, dagpass, dansk, däck, däckhotell, DNA, dricka, druvor, eftermiddagsfika, egen handsprit, egen penna, En giftig skandal, ett jävla besked, extra tidig, familjen Katt, fattigare, födelsedag, före detta kollega, förklaring, förlösande skratt, förrätt, Florence Wetzel, Food Court Gamla Uppsala, formellt sett OK, frisk luft, frukttårta, fylla år, göra som de vill med folk och fä, gerbera, Giovanni, glädjeblommor, glest mellan stolarna, godis, gratulant, gräslök, grönsaker, ha råd med, ha synpunkter på, handsprit, hållas under armarna, hemkört, hemma, hoppfull, humor, ingen orsak, ingen vinst, inkomna mejl, inspelat program, inte kanonkul, inte oväntat, jobba hemifrån, kaffe på sängen, kakor, katt, kattor, köttfri, kex, Knyttet, kock, kollega, komma upp, kommentera, kund, kvitto, kylskåp, lägga pengar på, lå, lördag, lördagsdeckare, lördagsgodis, ledig, leka med maten, litteratur, ljuset i mitt mörker, logga in, lotter, Lucifer, Lukas Katt, lunch, mammakusinen B, mammakusinen C, matbilder, matlagning, märklig vår, måndag, Mini, mjukt, mobiltelefoni, moraliskt och etiskt inte klokt, muminmugg, mumsig, Nattvandraren, När mörkret kallar, nära och kära, njuta, nudlar, olika skäl, oliver, om var sköter sitt så sköter jag mitt, omtyckt, ost, otur i spel tur i kärlek, påse, personer högt upp, pizza, positiv, presenter, presentkort, proppben, rabarber, recensionsexemplar, rejäl portion, rester, rolig placering, säng, söndag, scampi, Sekten på Dimön, signera, sillunch, Simmaren, sista april, sista april-sill, sjunga, skojsla till det, skrapa, skrivbordsstol, slippa bära, slottet, Slottsherrn, slottsherrskapet, Slottsträdgården, sms, sommardäck, sommartofflor, sorglig, sparka igång datorn, spenat, statlig verksamhet, strumpor, syrliga kommentarer, ta det lugnt, tack, tänt ljus, tärande situation, tårtbit, thaimat, The woman who went overboard, tid, tillvaro, Toffle, torsdag, Toyota, Trattoria Alessandro, trött, Triller mat och bröd, Trisslott, Tron, tryffelpasta, tusenlapp, underbart, uppstigning, uppvaktning, utomhusfika, vännen FEM, vännen Mia, vänta, vitlöksbröd, vitt kuvert, Zommöte
|
10 kommentarer
Rött från Bella Italia: Rosso Conero Vigneti del Coppo 2018
Ett inlägg om ett härligt italienskt rödvin. Söndagsmiddagen blev italiensk – pizza. Den hämtade vi hem från Alex. Vin, däremot, kunde vi inte hämta från trattorian. Tur att vinskåpet är välfyllt. Jag hittade en flaska Rosso Conero Vigneti del Coppo … Fortsätt läsa →
Publicerat i Epikuréiskt, Mat, Personligt, Vin
|
Märkt Abruzzo, alkohol, alkoholhalt, Apulien, ödla, örter, baksidestext, Bella Italia, blå druva, choklad, doft, fatkaraktär, fruktig, fylligt, inte alltför tungt, italiensk, italienskt, köpa, lakrits, Marche, mörka körsbär, Molise, Montepulciano, omdöme, passa, pizza, plommon, pris, rätter av lamm- eller nötkött, rödvin, Rosso Conero Vigneti del Coppo 2018, söndagsmiddag, smak, smakrikt, sockerhalt, solklart, strävt, Systembolaget, Trattoria Alessandro, underbart, vanilj, välfyllt, vegetarisk, vegetariska rätter, vinskåp, webbplats
|
Lämna en kommentar
Fredag kväll den 10 januari och första halvan av lördagen den 11 januari 2020: Ledigt, rått skratt och lite rent
Kära dagbok… Det var helt underbart att komma iväg från jobbet igår lite tidigare. Det blev en timme och en kvart tidigare. Men jag har rätt många timmar på flexen och just igår passade det utmärkt att ta ut lite … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Mat, Personligt, TV, Vin
|
Märkt alkohol, öl, önskemål, överraskning, badrum, Basilisco Teodosio Aglianico del Vulture 2017, bil, Blodlokan, Brottsjournalen, byta, byta handdukar, dammsuga, disk, dusch, fåtölj, födelsedagspresent, flex, frys, gästtoa, gå tidigare från jobbet, glömsk, grå, hall, handla, hämta, hemväg, julklappsbok, kaffe, kasta, katt, kattskit, Kinamiddag, krukväxter, kyckling, kylig, läsa, löning, lördagsmat, ledig lördag, ledighet, litteratur, London, maj, matlagning, Mini, Motståndstrilogi, novellsamling, nytta, oavlönat, ost, säng, Skendöda, skratta rått, slippa, somna, soppåsar, städa, Stockholmsroman, taco, tömma diskmaskinen, tina, tom, tvättmaskin, underbart, utplockning, vardagsmorgon, vattna, väcka, väder, vänta med spänning på, Victoria Line Central Line, zombieaktig
|
Lämna en kommentar
Måndag kväll den 7 oktober och tisdagen den 8 oktober 2019: Godsaker, illamående och tårar
Kära dagbok… Det blev ett litet besök på höstmarknaden på Vaksala torg igår efter jobbet. Jag hade tänkte gå lite tidigare från jobbet. Så blev det inte. Men jag gicksprang och var nere på en kvart. Mötte Anna i … Fortsätt läsa →
Publicerat i Dagbok, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt, TV, Vin
|
Märkt alkohol, Amarone Classicon Domìni Veneti 2012, Amarone Classicon Domìni Veneti 2014, arbetstid, årsdag, överkörd, beordrad, beredskap, biljettpengar, citrus, dörrklocka, diskbänk, en gåva, entusiastiska avsändare, ett sjätte sinne, exakt klockslag, extra känslig, fantastiskt, farfar, farmor, försöka fungera, fem rum och kök, fisk, formulär, fota, fudge, gåspringa, glömma stänga ytterdörren, gott, gråta, grymt, handla, hantverkare, höstmarknad, hemifrån, hemma och sjuk, illamående, ingen ersättning, iskall, jobba på distans, jobbar inte gratis, Kanal 5, katt, käka på stående fot, kokosstång, kran, kul, kvällskaffe, langos, lax, lägenhet, lättrörd jävel, litet köksbord, livet, Lucifer, lufta element, Main Street, mejl, mobiltelöefoni, morfar, mormor, ork, orken tog slut, ost, Paradiset Iris, pendeltåg, pesten, pojke, porttelefon, prestera, promenad, provsmaka, reaktion, S:t Olofsgatan, söndag, siffra, SJ, skräckslagen, SL, smart, smita ut, stanna kvar i magen, stolt, supergott, ta slut, taxiresa, tågbiljetter, tårar, tillitsfull, torsdag, tröst, trygg, trygg barndom, tryggheten personifierad, två våtutrymmen, UL, underbart, Uppsala Domkyrka, Vaksala torg, välkomna, vänta och hoppas
|
2 kommentarer
Fredag kväll den 7 juni och lördagen den 8 juni 2019: Fredagsfest, utflykt till Emmaus, trädgårdsjobb och helgens goda
Kära dagbok… I fredags kväll hade jag och katterna en egen liten fest. Vi satt på ballen* och jag drack öl, läste och åt salta pinnar medan Lucifer försökte sno åt sig en liggplats med dyna. Låt oss säga att … Fortsätt läsa →
Publicerat i Antikt-retro-secondhand-loppis, Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Familj, Krämpor, Mat, Personligt, Trams, Vänner, Vin
|
Märkt alkohol, ampel, årlig utflykt, öl, balkong, bil, boka, bröd, Brie, bubbel, busktomat, cheesecake med dallrig hallongelé, citrus, Clark Kent, dubbelvikt kudde, dyna, Emmaus i Gryttby, energipåfylld, familjen Katt, fika, finfin, fredagsfest, gul tomat, havskräftor, hägra, hälsa på, Helgens goda-kassar, Hotell Nostalgi, husgavel, i hyfsat skick, ICA Supermarket Torgkassen, ICA Torgkassen, jordgubbar, kartong, katt, körning, klappa på gravstenen, konsol, Korgtassen, kvällssol, laddad, land, liggplats, limeaioli, Lucifer, Main Street, mina fötter vann, Motala, nyttig ostmacka, ont i ryggen, Palazzo Mio Grillo Sicilia 2018, pall, plantera om, plommontomat, potatis, provsmaka, rädisor, räkor, råttor eller älgar, rödläk, rökta räkor, ryggjävel, salta pinnar, säte, semester, shopping, sixth cousin Bethany, slottet, Slottsträdgården, stark, stäng låren, Stockholm, supergott fika, tomatplantor, trädgårdsarbete, underbart, uthärdlig, varmt, vattna, väder, växa så det knakar
|
4 kommentarer
Påskafton 2019: Slottsarbete, handmålat och alldeles för mycket av det goda
Kära dagbok… På påsken äter i alla fall jag alldeles för mycket. Jag gillar ägg och snaps och sill – och så allt godis som hör helgen till, förstås. Det har inte blivit så väldigt mycket läsning de här dagarna, … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Mat, Personligt, TV
|
Märkt alkohol, Alséns röra, Annas snälla mamma och hennes L, Arrow, ägg, ägghalvor, äta för mycket, överraskningsleksak, beställa jord, blommor, Blomsterlandet, bod, buffé, chokladägg, dill, diskmaskin, Djungelrummet, en hastig sorti, fåglar, foliepapper, fröer, fyrkantig rulltårta, godis, groggveranda, GWs mord, handmålade ägg, havsfisk, häxor, hungrig, illamående, inga klockslag, inte full, kaffe, kaffe på sängen, katter, kök, kökssoffa, köpe-Jansson, Kinderegg, Kinderegg-provet, knäckebröd, koka ägg, kopplas på, kvastar, kvitter, kyl, läsa, ledighet, Lucifer, luktärt, lunchmackor, lyckades, lyssna, Magda, matsal, midnatt, montera, morötter, nöden har ingen lag, nödvändig, njuta, Odinsborg, olja in trätrallen, orange behållare, ost, påsk, påskafton, påskägg, påsköl, påskdag, påskgodis, påskmat, påta, plocka ut, potatis, purra, rädisor, räkor, rödlök, rosenskära, ruccola, sättlök, sättpotatis, sill, Skagenröra, skräp, skrift, skriva, skyhögt blodsocker, slottet, Slottsfrun, Slottsherrn, Slottsträdgården, snaps, sol, sov- och matklocka, sova, sova med öppet fönster, stängd, stora grinden, stuva in, tåg, toalett, Toffelblomma, trädgårdar, trist, underbart, upplåst, vatten, vattenläcka, vattenslang
|
Lämna en kommentar
Lördag kväll den 30 mars och söndagen den 31 mars 2019: Spel och vårtecken, enligt Tofflan
Kära dagbok… Asså… jag hade inte tänkt skriva mer om lördagskvällen, men… De där spelen vi spelade igår var bara helt fantastiskt roliga. I alla fall för en som har kiss-och-bajs-humorn i behåll. Det har varit ett internt skämt mellan … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Mat, Personligt, Trams, Vin
|
Märkt 80 grader från varmvattnet, alkohol, Äckliga familjerna, öppna en ny flaska, überskitigt hår, Bajsboken, Bajsmemory, bilder, citrus, dundersuccé, duscha, ett internt skämt, familjen Katt, födelsedag, för många ingångar, foto, frukost, full varuvagn, fullastad, fylla på sand, galen blick, gård, gratis, grindar, gympadojor, handla mat, hög ålder, hjälpas åt, humor, hysteriska, inte ha råd, jul, kaffe, kalsonger, katter, köra in med bil, kex, kiss och bajs, kiss-och-bajs-humor, knyts ihop, lax, lärorikt, läsning, lördagskväll, lördagsslummer, litteratur, Lucifer, mankemang, matta, middag, mobiltelefoni, mogen, Monti Garbi Ripasso 2016, namn, normaltid, optimistisk, ost, Pernilla Stalfelt, pytsa upp mat, rabatt, rörig, rensa, rolig, säkerhetskopiera filer, så daaant, söndag, sex armar, shopping, skitrolig, skoprovning, skratta, skråla, skrika, skriva, sommartid, somna, sopa, sova lite längre, strumplåda, strumpor, svårt att komma in i boken, tömma kattpottor, teckningar, underbart, underkläder, upp i ottan, utflykt, vakna, vårtecken, vinna, vinter
|
Lämna en kommentar
Måndagen den 4 mars 2019: Somligt passar, annat inte
Kära dagbok… Ja fan, det blev ju vinter igen. Inte alls kul. Det som oroar mig mest är om jag måste använda vinterbootsen som jag fick så förskräckligt ont i fötterna av. Hälsporren i höger fot gjorde sig påmind. Sen … Fortsätt läsa →
Publicerat i Dagbok, Jobb, Krämpor, Personligt
|
Märkt avboka ett möte, avogt inställd, ärende, barmark, bästefåtöljen, betala, bildskärmsglasögon, billighetsaffärer, bulle, citrus, dagordning, dator, driva igenom, en mötesrik vecka, endagslinser, fall, för liten storlek, förändring, förskräckligt ont i fötterna, fettisdagen, framförhållning, frös inte, fredag, funka finfint, glad och nöjd, gympadojor, hälsporre, hämta, hålla mig sällskap, höger fot, höger knä, höst, hemlis, ingen kaka, inte hala, katt, köra bil, knyta skorna, kolla på TV, krympa på längden, kvällsmat, läsa, läsa utan läsglasögon, långa pektår, lår, Linnex, lugna puckar, macka, minusgrader, moloken, multifokala kontaktlinser, mysplutta, nackdel, nyhetsbrev, operation, papper, prova, purra, redaut saken, Reebok-skor, rumpa, semla, skava, smart, snål, snöre, sno, soffa, stanna, stretcha, sussa, svart, synfel, tecken, tvätta, tvättmaskin, underbart, varför, väderknä, värk, vinter, vinterboots
|
4 kommentarer
Måndag kväll den 11 februari och tisdagen den 12 februari 2019: Belöningar
Kära dagbok… Det händer ibland att jag efterfrågar applåder för det jag gör. Det händer också att jag får det. Som när jag dammsuger en vardagskväll trots att jag har varit uppe sen klockan sex och dessutom jobbat åtta timmar. … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Familj, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt, Trams
|
Märkt applåder, återhämta sig, belöna mig själv, beviljad semester, bild, blommor, bortgång, Botaniska trädgården, brus, chokladkaka, citrus, dammsuga, dörr, diskbänk, dryfta, dunjacka, eget kontor, fisk, frö, fredag, fredag - söndag, friskvårdspromenad, Frukt & mandel, fylla matskålarna, fysiskt jobb, gå på toa, gladare, glömma, Gränbystaden, grus, halsduk, handla, har ingen rätt att bry mig, hålla ihop tankarna, höstjacka, hinna med, hjärna, ho, humor, illustrera, inte mitt problem, jättenäckrosen Victoria, kaffebryggare, katt, kattmat, kämpa på, kläder, klå, knö ihop sig, koriander, korianderträning, kort dagpass, kropp, kutym, kväll, kvällspass, läsa En högre rättvisa, ledig, lila, litteratur, livsmedel, ljud, Lucifer, lugn, lunch, mamma, mäkta med, minusgrader, nötter, nyhetsbrev, oljud, ont i magen, orkidé, oroa mig, ovanligt underbemanning, pappa, present, privilegierad, råddig, röd, regnskogen, sörja sin älskade, skriva, skugga, slö, sno, sol, soligt, sova, sportlov, stänga, störande, störd, stekpanna, tanka ljus och luft, tära på krafterna, träbänk, trött, trött i huvudet, trekantiga blad, Tropiska växthuset, tvåveckorssambo, tystnad, underbart, vardagskväll, variation förnöjer, Victoriadammen, vindsröjning
|
Lämna en kommentar
Tisdagen den 27 februari 2018: Vinter i Sverige
Kära dagbok… Det är vinter i Sverige. Skitkall vinter. Men det är bara att gilla läget och klä sig efter väderleken, köra bil därefter också. I morse gick jag till jobbet i alla fall. Dunjackan är varm och två … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Personligt
|
Märkt Annas snälla mamma, ansikte, arbetsdag, bästefåtölj, bokrea, Bruno Mathsson-fåtölj, citrus, deklaration, dunjacka, ekonomi, falla på plats, Fänriken, flyttstädning, foto, frusen, frysa, gilla läget, gullig man, halt, handla, hela lårbenshalsar, hembyte, hemväg, irriterad, jagad av sopbilen, kataloger, katt, köpare, köra bil, klä sig efter väderleken, knacka på, kram, kullerstenar, kyla, lägenhetsnycklar, lösa lån, m lämna nycklar, mamma, mäklare, möte, nordlig vind, nycklar, pengar, projekt, promenera, röja, röra på mig, S:t Eriks torg, själ, skatt, skattekonto, skitkallt, skriva, slant, slut, soppa och smörgås, sova och slöa, språkgranska texter, statlig, Sverige, tunga möbler, två steg fram och ett steg bak, underbart, Uppsala Domkyrka, uträkning, varm famn, väderlek, väntar, vår, vind, vinter
|
Lämna en kommentar







