Vem fan är Tofflan?
En rätt tjock tant (?) som är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är tanten from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Hjärtat är det sämre med.
Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig.
Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till
mejlaulrika(snabel-a)gmail.com
Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte!Om du ser annonser här i högerspalten och mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry! Skaffar du ett WordPress-konto slipper du se dem.
På den här bloggen…
- är det Toffelredaktionen som ger dig möjlighet att kommentera. Att kommentera är ingen automatisk rättighet du har. Din kommentar ska beröra inlägget den handlar om.
- får du vara anonym utåt sett, men redaktionen måste kunna verifiera att du är den du utger dig för att vara. Påhittade e-postadresser och URL:er innebär att din kommentar inte publiceras.
- din e-postadress syns inte utåt, men sparas backend för att du ska slippa fylla i ett formulär varje gång du kommenterar.
- genom att lämna en kommentar här godkänner du alltså att din e-postadress sparas i systemet.
Sociala medier
-
Gör som 28 andra, prenumerera du med.
- Follow Tofflan – the neverending story on WordPress.com
Translate/översätt
Tofflan läser just nu

Tofflan på LinkedIn
Tofflan på Goodreads
Ämnen
Mest lästa inlägg
Senaste kommentarer
Läsvärt hos andra!
Dagarna
Arkiv
- juni 2026
- maj 2026
- april 2026
- mars 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augusti 2025
- juli 2025
- juni 2025
- maj 2025
- april 2025
- mars 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augusti 2024
- juli 2024
- juni 2024
- maj 2024
- april 2024
- mars 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augusti 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- mars 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augusti 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- mars 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augusti 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- mars 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augusti 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- mars 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augusti 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- mars 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augusti 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- mars 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augusti 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- mars 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augusti 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
Besökare
- 996 451 besök
RSS inlägg
RSS kommentarer
Twinglylänkare- Ett fel har uppstått, webbflödet är förmodligen nere. Försök igen senare.
Tjolahopp
- Follow Tofflan – the neverending story on WordPress.com
-
Gör som 28 andra, prenumerera du med.
Tofflan på LinkedIn
Mest lästa inlägg
Dagarna
Senaste kommentarer
Besökare
- 996 451 besök
Arkiv
- juni 2026
- maj 2026
- april 2026
- mars 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augusti 2025
- juli 2025
- juni 2025
- maj 2025
- april 2025
- mars 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augusti 2024
- juli 2024
- juni 2024
- maj 2024
- april 2024
- mars 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augusti 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- mars 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augusti 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- mars 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augusti 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- mars 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augusti 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- mars 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augusti 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- mars 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augusti 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- mars 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augusti 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- mars 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augusti 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
Tag Archives: skita i
Fredagen den 26 juni 2026: Bland påsar, paket, pappersböcker och påslakan, rena
OBS! Anonyma kommentarer publiceras inte – se Reglerna! Så här gör du när du kommenterar: Skriv din kommentar som vanligt i kommentarsfältet. Snegla åt vänster eller nedanför kommentarsfältet. Tre ikoner syns – WordPress, Facebook och ett brev. Klicka på brevet … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Ironi, Jobb, Mat, Personligt, Trams, TV, Vin
|
Märkt 15 sidor, 22-tiden, alkohol, allt är tillåtet när det gäller idrott, AquaComfort Plus, armeringsjärn, avbrott, äggmackor med sill och kaviar, äta frukost, öl, örngott, balkong, balkongsoffa, bädda rent, bära hem, bära in i hissen, besök, betonggolv, boktitel och ben matchade, borde städa, bort, bra och snabb leverans, brevbärare, Butiken på hörnet, den intervjuade, doft, duscha, efterfrågan är noll, eftermiddags-nap, en gisslingsgudstjänst med rep, en pratstund, en regnskur, en tendens att upprepa ord i var och varannan mening, enda vägledning, ett ganska själsdödande jobb, ett romerskt mysterium, få ut nåt, förrätt, flera skäl, fotboll, fotbollsmatch, fröknäcke, funkade inte alls, gå igenom, golvfläkt, halv åtta, handla, hänga på tork, hänga tvätt, hänt saker, hinna få in allt, Hopptikissen, Hopptimisten, Hopptisarna, hurra, hus, huvudrätt, idrott, inga gula gubbar, inga planer, innesittning, inte begriper eller har hört, inte mögliga, inte så tungt, jag tror fortfarande att jag är två, jobba deltid hela sommaren, jobba hemifrån, kontaktlinser, korrigera det språkliga, laxcheesecake, lägenhet, lärorikt, läsplanering är löjligt, lätt, långa kuddar, leverera väldigt långa avsnitt, ljum vind, logga ut, lunch, lyder order, måste utföras, mina nyaste påslakan, mjölk, morgonmöte, mulet, mulna på, mycket nöjd, Nallisen, närmar mig slutet, nåt att glo på, noisette, nougat- och vitrandiga, ny duschtvål, onsdags kväll, paket, paketet från Adlibris, passerat halvvägs, på huden, påsar, påslakan, planera dagens jobb, platser och namn, playkanal, pocketbok, poddaren, pratglad poddare, prick klockan sju, promenad, prova en billigare sort, rätt sent, Riesling for you and for me, riesling från Moldavien, riva ur sängen på skitiga lakan, roande, salt, säga hej, söka på ord och begrepp, skita i, smörgåstårta, Smith & cos Smoked suede & Bergamot, snärta till tillvaron, soffa, soffkuddar, sova, spika, sport, sport på TV, stämma, stimulerande, svenska jordgubbar, tar sin lilla tid, temperatur, to be continued, totalt ointresserad, transkribera en podd, trött, trevliga A, tunnelbygget vid järnvägen, tvätta, tvätta håret, upp tidigt och jobba, upp till fyra timmar, utöva sport, utrustning, varje onödigt extra ord, varm och klibbig dag, vattenkanna, väder, välja, veckans sista arbetsdag, vid köksbordet, Vit som marmor, vitt vin, webbartikel, Wordfil, Zoom
|
Lämna en kommentar
Fredagen den 15 maj 2026: Bilen är friskförklarad, dess ägare nästan smärtfri
OBS! Anonyma kommentarer publiceras inte – se Reglerna! Så här gör du när du kommenterar: Skriv din kommentar som vanligt i kommentarsfältet. Snegla åt vänster eller nedanför kommentarsfältet. Tre ikoner syns – WordPress, Facebook och ett brev. Klicka på brevet … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Krämpor, Mat, Personligt, TV, Vin
|
Märkt 700 spänn, alkohol, Angelz, använda pengarna till rätt saker, äpplemos, årsservice, över tre sköna tusenlappar, överkomligt hälsotillstånd, bakluckeloppis, banan, batteri, behöva, bil, bildoktorn, bilpromenader, bilverkstad, blåbär, blodig, brittisk serie, Butiken på hörnet, byta, byta bromsvätska, död, det kostar att serva bilen, dricka kaffe på sängen, dusch, en bit smörgåstårta, en dag utan värk och ont, en hög med sopor, en tredjedel, energi, ett glas grekiskt vitt, förbesiktning, förhastad rörelse, Förrädarna, fil med bär, fota tunnelbygget, friskförklarad, frukost, garage, helg, hemma, Hopptikissen, Hopptimisten, Hopptisarna, hungrig, inga måsten, inte så svullen, jeans, jordgubbar, kan inte sova, känna av foten lite, köksbord, Kir-Yianni Assyrtiko 2025, knepigt, kväll, lägger alla pengar på mig och mitt, läsa, lättstressad, lördag, ledig vardag, leva rövare, linneservetter, lunch, mage, marknad i Ulva, misstänkt, mobilsurfa, mysig, noisette, på kylning, påminna mig om sin existens, ryggen, sätta sprätt på pengarna, såriga händer, söndag, sitta för länge, skötas, skita i, skitlöjligt, slippa smärtan, slitna torkarblad, sova får en göra i graven, stressad, strykhög, SvT Play, tacksam, Terese i kassan, tischor, titta på nåt fint, tröja, trevlig, TV4 Play, två rostade nötbrödsmackor, Tyst vittne, Upplands Bilforum, utan närstående, vakna tidigt, värt, vågade mig inte på mackor, vila, Zack-serie
|
Lämna en kommentar
Onsdagen den 22 april 2026: Friskhetstecken?
OBS! Anonyma kommentarer publiceras inte – se Reglerna! Så här gör du när du kommenterar: Skriv din kommentar som vanligt i kommentarsfältet. Snegla åt vänster eller nedanför kommentarsfältet. Tre ikoner syns – WordPress, Facebook och ett brev. Klicka på brevet … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt, TV
|
Märkt 66, allé, arta sig bra, artikel, ångestframkallande, återbesökstid hos kardiologen, öppna apotek, back to bed, bänk, bänkar, börja må illa, början av januari, börjat lukta, björkar, bli klen, blodförtunnande, chefer, dator, dämpa lusten i hjärnan att hosta, dåsig, diskutera, distansarbeta, en mötesplats för forskningskoordinatorer, en timme, entré, försök, förvänta mig, fil med banan och bär, fira, friskhetstecken, gå till sängs, göra ett försök i morrn, grönska, grilla kycklingkorvar, hake, helt jävla otroligt bra, Hidden assets, hiss, hitta korrekturfel i boken, hjärtfrekvens, Hopptikissen, Hopptimisten, Hopptisarna, hosta, hostdämpande piller, ICA Supermarket Torgkassen, illamående, illamåendepiller, Ingreppet, inte för kackelmagade, inte lika soligt, inte vågat, inventera medicinlådan, jobbdator, kök, kolla, Korgtassen, kurva, kvinnorna, lagrad chedcarost, läkare, läsa, leva, lite piggare, må skit, med besked, mellan 50 och 100, mobilsurfa, modig, nästan slutat halta, orka, orsakat kraftig viktuppgång, perfekt, pillertrillare, piloter tränar, pina mig igenom, postbox, prova att gå utan krycka, roliga kort, rostade mackor, rullade inte tummarna förra veckan, siffror över 100, skärm, skingra tankarna, skita i, skriva, skriver hellre ut piller än träffar patienter, skutta hej vilt, slå ut, slem, sms, snäll arbetskamrat, soffa, soprum, sovrumsfönster, spännande paket, stanna och sitta på, starta om, Stora A, ta det lugnt, tiggarbrev, till natten, tillvänjning, trappa upp, två avsnitt, uppdateringar, utan att tuppa av eller spy, utan kryckor, utsättning av läkemedel, välfylld, vårgrönska, vill försöka
|
Lämna en kommentar
Måndag kväll den 10 november och tisdagen den 11 november 2025: Det bara är som det är
OBS! Anonyma kommentarer publiceras inte – se Reglerna! Så här gör du när du kommenterar: Skriv din kommentar som vanligt i kommentarsfältet. Snegla åt vänster eller nedanför kommentarsfältet. Tre ikoner syns – WordPress, Facebook och ett brev. Klicka på brevet … Fortsätt läsa →
Publicerat i Antikt-retro-secondhand-loppis, Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt
|
Märkt 1880-talet, alkohol, Allt ljus på Uppsala, arbetsdag, avstämningslunch, äta varm mat, överleva, beställa julsprit, bilköer, bokbyte, brun, Busk-Margit, Carolinabacken, cyklister och elsparkcyklister, Dag Hammarskjölds väg, dagens höjdpunkt, dö, debut, dessert, det bara är som det är, en före detta arbetskamrat, extra långsamt, fala kvinnor, förberedelser, feelgood, finns inte i livet, fiskar inte efter uppmärksamhet, fixa ett par mackor, flåsa, frukostfil, fukt, fynda, fyra små tomater, grådaskig, halta hem, handla, helg, hjärtat slår lite som det vill, hur länge orkar jag gå till jobbet, inga mål, inga visioner, ingen behöver mig i livet, ingen familj, ingen sörjer mig när jag dör, inget att leva för, inget pushar mig längre, IT-support, Jag vill inte tjäna, jobba hemifrån, jul, kabel, komma fram till jobbet, konstaterande, korrekturläsning, kunde inte lämna, kvällsmedicin, läsa, lättare kvällsmat, lim i hjärnan, lim under skorna, litteratur, lunch, mackor, mamma, må bättre, måsten, mörk, mörker, möte skriva, micro, mindre skarp, mitt på dan, mjukare konturer, november, novembermorgon, ont i foten, orka, piffa, pinsamt, pocketdeckare, prata allvar, prata friare, program, rädd att falla ihop, röda hallon, sällskap, skönt att jag kan gå, skördefest, skita i, skoj, Slottsträdgården, sommaren 2025, spontana möten, stappla runt, Strandsittaren, sträcka ut mig på soffan, ta mig till jobbet fem dar utam att dö, tända levande ljus, trött, tror de har nio liv, tufft, två dars distansarbete, ung doktor, Uppsala, Uppsala slott, vattna krukväxter, värma, yrsel
|
Lämna en kommentar
Tisdag kväll den 19 augusti och onsdagen den 20 augusti 2025: Nu vill jag plötsligt leva
OBS! Anonyma kommentarer publiceras inte – se Reglerna! Så här gör du när du kommenterar: Skriv din kommentar som vanligt i kommentarsfältet. Snegla åt vänster eller nedanför kommentarsfältet. Tre ikoner syns – WordPress, Facebook och ett brev. Klicka på brevet … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt, TV, Vänner
|
Märkt alla behöver inte veta allt, artikel, artikelpublicering, avslappnad, avstämning, Öster om avgrunden, ärlig, bearbeta, besök i vården, blå himmel, blodssyster, bokstavskombinationer, breda mackor, chef, Den stora älgvandringen, det som är, det som har varit, det som kan bli eller inte bli, det trådlösa nätverket fungerade inte, distansarbete, en jävla inställning, en trevlig granne, ett tungt ansvar, extrainsatt, få ordning på tankarna, få vara med om livet varje dag, förändra, felanmäla, felet åtgärdas snabbare, fokusera på sig själv, friskvårdshalvtimme, gå hem, grilla tre kycklingkorvar, handla, hälsoläget, hjärta, Hopptikissen, Hopptimisten, Hopptisarna, ingen fungerande hiss på två veckor, ingen mänsklig familj, inget spännande, inget val, input, inse, inte fortsätta, inte tappa hastighet, jag skriver för mig, ju fler vi är som felanmäler, kollegor, komma upp, Kreti & Pleti, kul, lagom mätt, lägga ut samma bilder, läsa igenom ett dokument, litteratur, livet, livskraft, lunch, magi, möte, mer fart, micra, mycket ångestskapande, när det är dags, onsdagar är mötesdagar, ork, planera min död, plugga in en kabel, prata, prata med, rensa skallen, resten av kvällen, samma arbetsgivare, skita i, skita totalt i, skogssvampsoppa, skriva, skriva samma saker, smala och snygga, socialprat, soffa, sol, spänning, springa runt i huset, stimulerande, SvT Play, syster, tänka på, trygghet i rutiner, UKK, unikt, upptäcka, utmanande, varje tillfälle i bild och text, vännen FEM, vila hjärnan, vila i soffan, vill leva, vinterns storhelger
|
2 kommentarer
Lördag kväll den 9 augusti och söndagen den 10 augusti 2025: Nu är det slut för den här gången
OBS! Anonyma kommentarer publiceras inte – se Reglerna! Så här gör du när du kommenterar: Skriv din kommentar som vanligt i kommentarsfältet. Snegla åt vänster eller nedanför kommentarsfältet. Tre ikoner syns – WordPress, Facebook och ett brev. Klicka på brevet … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt, TV, Vänner
|
Märkt 15 semesterdagar kvar, acceptera det bättre, äta, återgå i statens tjänst, ökat min lästakt, Ballerinakex, blåsig, bråka inte med mig, brott, Brottsplats Bradford, bunkra, cirka 50 sidor i timmen, Dafgårds, dagens utflykt, dessert, Digestive, en evighet, en kropp med mycket fett att förbränna, en oförsiktig rörelse, en slät kopp kaffe, en svensk kriminalroman, enda molnet på himlen, existerar, fattar hur det är att inte orka, fåtölj, förrätt, fem veckors semester, fika, fil med bär och flingor, fixa kaffe, fixa käk, frukta, frysen, fyra frysrätter, gräddfil, gräslök, hallon, halva, handla, hasselnötsglass, Hopptikissen, Hopptimisten, Hopptisarna, huvudrätt, i början av pandemin, i sällskap, ICA Supermarket Torgkassen, ingen rädsla för att svälta ihjäl, innehåll och genre påverkar, inte ett skit att se fram emot, inte jättevarm, inte mitt problem, inte tillgång till hiss, intressant, irritera mig, kökssoffa, knäcke, kolsyreåpatron, Korgtassen, kroppen mådde inget vidare, kyckling och klyftpotatis, längta efter, läsa, läser 100 sidor på 90 minuter, lästakt, lång sommarledighet, långledighet, ligga ner i soffan, litet äventyr, mammakusinen M, massagekudde, massera, massor av spännande saker och upplevelser att berätta om, matjessill, mätt, många tycker att de inte har tid att läsa, många tycker att jag ägnar för mycket tid åt att läsa, Mc Vities, medicinlarm, middagsmat, midnatt, miljöombyte, min elektroniska lapp, min långa sommarledighet, modern och ganska rå brittisk polisserie, Motalaresa, muminmugg, ont i ryggen, ork och fantasi på matfronten, orka ta mig för saker, orkar inte, ostfralla, osynliggörande, osynliggjord, på egen hand, påfyllning av energi, räknar inte med, räkost, rätter, röra på mig, resa mig, ryggen jävlas, ryggslut, sanslöst mycket mat och förnödenheter, sällskap, säng, söndag, söndagsfrukost, skafferi, skarp som en kniv, skäms, skål, skit samma, skita i, Skuggvarg, Slottsträdgården, slut, smärta, soffa, solig, somna om, sova hyfsat bra, spännande, spekulera, stänga av, Stinky, SvT Play, tävlar inte, tömma hyllor på konserver och toapapper, tid och läshastighet, total vila, trerättersmiddag, Triumfglass, tycker inte det är helt OK, Uppsala, utbyta fikatips, vakna, väder, väldigt uppskattat, vännerna FEM och Finske Pinnen, våld hot eller förolämpning mot tjänsteman, vet inte hur de ska hantera mig, vintras
|
2 kommentarer
Torsdagen den 24 juli 2025: Uppvilad och tacksam i Uppsala igen
OBS! Anonyma kommentarer publiceras inte – se Reglerna! Så här gör du när du kommenterar: Skriv din kommentar som vanligt i kommentarsfältet. Snegla åt vänster eller nedanför kommentarsfältet. Tre ikoner syns – WordPress, Facebook och ett brev. Klicka på brevet … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Familj, Krämpor, Mat, Personligt, TV, Vänner, Vin
|
Märkt 17 grader, 19 år sen, AC, avsnitt, älskade saknade aldrig glömda, åka, bada, balkong, barn, bänken i köket, bil, blommor, bråka i början, Brona, diska, diskho, drägligt i sovrummet, drukna, dyka ner i, en duktig simmare, ensam, förmiddagsjakt, Felix, fina, Fina Blomsterrum, fota, frukostgrejor, frys, frysa, frysa in, funka bättre, gästrumsfönstret, gå fetbort, gårdagens glassportion, glaskonstverket/brevpressen med blåklinten, golvfläkt, grav, gräsklippare, hallon, han är inte ensam, handla, hälsa, hämta grejor i bilen i ett par omgångar, hålla sig lugnt, höras på avstånd, hissarbetet är inte påbörjat än, hjärta, hjärtsjukdom, inget blomstrande affärsliv, inomhustemperatur, instängt, inte hört av sig sen förra sommaren, inte särskilt hungrig, jättesjuk, katt, kläder, krama, Kreta, krukväxter, kvällskaffe, kylskåp, kyrkogården, lakrits- och hallonglass, lägenhetsvaktande T, lördag, lunchportion, mamma, mamma och pappa, mammakusinen M och hennes A, matlåda, mest törstig, min mammas dotter, mina närmaste släktingar, mormor och morfar, Motala, Motala Motormuseum, Motalabron, Motormuseet, mulen dag, muminmugg, nerdraget, Nya Björck Blomsterhandel, orkidé, packa upp, pappa, parkera i garaget, perfekt resdag, plåtskyltar, prata, pussa stenarna, röda, rosa, rosor, sakna, sörja, se ledsen ut, serier, skita i, softa, stanna en stund, stannade inte, stekta kalkonbitar och potatisklyftor, stilla, tack som fan, tacksam, träffat och umgåtts med dem jag kände var viktiga för mig, tröst, tre timmars körtid, tvätta, Uppsala, vaser, vattna, väder, vädra korsdrag, väldigt hastigt och sorgligt för hans nära och kära, vännerna FEM och Finske Pinnen, värme, Workshop road
|
2 kommentarer
Torsdag kväll den 3 juli och fredagen den 4 juli 2025: MIN dag
OBS! Anonyma kommentarer publiceras inte – se Reglerna! Så här gör du när du kommenterar: Skriv din kommentar som vanligt i kommentarsfältet. Snegla åt vänster eller nedanför kommentarsfältet. Tre ikoner syns – WordPress, Facebook och ett brev. Klicka på brevet … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Familj, Film, Jobb, Krämpor, Mat, Media, Musik, Personligt, Radio, TV, Vänner, Vin
|
Märkt 18 månader, abonnemang, aktivitet, Alla djävlar är här, almanacka, alzheimerdiagnos, av hela mitt hjärta, avslutad arbetsdag, överleva, överlevt, översatt till svenska, bara vara, börjar hitta mig, behöver inte gå hemifrån, Blödande hjärtan, blir inte frisk, blir sjukare, blodtryck, bra saker och mindre bra saker, bromsmedicin, bry sig, bry sig om, bryta ihop, dagboksinlägg, Damen i svart, delidisk, den sista måltiden, den som vill dö, den som vill leva, dokumentär, dricka, dusch, eftermiddag, Elly Griffiths, en extra jordgubbe, en gammal svartvit svensk deckare, en kärleksfull man, en kort tid, en sån som jag, ensamma storhelger, fatta, för lyssnarnas skull, för-stenåldern, försent, fem veckors semester, frukost, frukostfil, futtiga ord, Gamache-deckare, glo, gripande, hantera besked, har det så bra här hemma, har ingen kärleksfull man vid min sida, har inte en massa vänner som bryr sig, Hopptikissen, Hopptimisten, Hopptisarna, i familjens sällskap, i tjänsten, ICA Supermarket Torgkassen, idé, ingen gå ut-sommar, ingen person jag känner, innan jag föddes, inte ett enda jobbmejl, intentioner, IRL, jag har verkligen inget att leva för, jävligt långsint, jobbdator, jobbigt hjärta, jordgubbsbakelse, Josefin Wicklund, kaffe, kalender, kan inte ens gilla, kassa, känns likadant, Kim Kärnfalk: jag lever, kokt ägg, Korgtassen, krönika, larm, läkare, länk, läsa, läsa rubrikerna på nätet, långsamt, låtar, ledighet, ledsen, leva i nuet, litteratur, livet går inte att backa, lokalblaskan, Louise Penny, lunch, lyssna, mammas servett, massor av vänner, många och djupa kriser, medicin, mejl, meningslös, min dag, min sanna speaking partner, MIN-dags-bakelse, mina söta trägubbar, mjölk, när ingen bryr sig, ont i ryggen, oro, palla, papper, passion, på riktigt, platt, pocketutgåva, postbox, prata, prenumerera, recension, riesling, rostat bröd, Ruppertsberger Imperial Riesling 2023, sällskap, så jäkla orättvist, se mig, sedvanlig bit smörgåstårta, servettring, sista arbetsdagen, sjukdom, skita i, sluta trampa på mina känslor, soligt, sommar, Sommar i P1, sommarprat, sommarpratare, somrig, sopor, stanna vid hennes sida, sur, svar, SvT, ta inte det ifrån mig, tårar, titta, tjänsteabonnemang, trauma, trevlig personal, TV 4 Play, TV-serie, två paket, tyst, Tyst vittne, Ulrikafika, unna mig, UNT, uppleva, Upsala Nya Tidning, utvald, vare sig förr eller senare, väder, vägra, vet vad jag känner, vill inte leva, vill inte visa mig bland folk, webbplats, yr, Zoommöte
|
4 kommentarer
Måndagen den 4 november 2024: Alltid något…
OBS! Anonyma kommentarer publiceras inte – se Reglerna! Så här gör du när du kommenterar: Skriv din kommentar som vanligt i kommentarsfältet. Snegla åt vänster. Tre ikoner syns – WordPress, Facebook och ett brev. Klicka på brevet (om du inte … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt, Vänner
|
Märkt affär, antiinflammatoriskt, apotek, artikel, äta, banan, bär, benen upp i rät vinkel på en pall, besvärligt, biverkning, blödningar, bli liggandes, chef, dator, doktor O, dröjer väl ett dygn, Drottningen, duscha, en ren tygservett, erbjuda hjälp, eskalera under natten, Fass, förlora, försöka kolla upp, försöka stå rak, fil, fixa käk, flingor, flyga, frånvaromeddelande, frys, ganska hård, göra ont, hög, het duschstråle, hjälpsam, hjärnan funkar inte riktigt, hjärtsjuk, hjärtsvikt, honung, husläkare, i vanliga fall, ihållande värk, illamående, ingen familj, ingen huvudnyckel, inte kan ta mig upp, inte nån av mina favoriter, inte svårt att böja mig, jobbdator, jobbgrejor, kaffe på sängen, kardemummakaffe, klara sig, kontakta vården, krampa, krycka, kycklingkorv Stroganoff, läkemedelsfullmakt, länge sen, lässvårigheter, ligga ner, ligga på golvet, Linnex, Linnexstick, ljumskar, magmedicin, mamma, matlåda, matlåda i frysen, max en kvart per tillfälle, mätt, mediciner, mejl, mejlbox, micra, mina närmaste arbetskamrater, minska risken för propp, minst ont, mitt i eländet, mobiltelefon, mycket en måste tänka på, ny säng, nyckel till min lägenhet, nytt meddelande, på ren svenska, publicera, recept, risk, rota igenom medicinlådan, rygg, samma budskap, sjuk, sjukanmäld, skita i, skriva, smärtpåverkad, snälla arbetskamrater, soffa, stappla runt i, starkt tveksam, stor lägenhet, stroke, surfa, svara, svärmor, svårast att sitta, svårt att ta sig ner och upp, ta sig i och ur badkaret, tacksam, tankar, tidningar och godis, tina, trött, trilla, tung i huvudet, utkast, vakna, värk, växel, vetekudde, vig och rörlig, viktig spelare för arbetslaget, Workshop road
|
Lämna en kommentar
Tisdagen den 24 september 2024: Ursäkta mig om jag är lite jävla grinig ibland
OBS! Anonyma kommentarer publiceras inte – se Reglerna! Så här gör du när du kommenterar: Skriv din kommentar som vanligt i kommentarsfältet. Snegla åt vänster. Tre ikoner syns – WordPress, Facebook och ett brev. Klicka på brevet (om du inte … Fortsätt läsa →
Publicerat i Böcker, Dagbok, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt, TV, Vänner
|
Märkt 100 mg, 2 x 50 mg, alkohol, alltid något, applåder, arbetskamrater, arbetskamrater och vänner, augusti 2023, avlång, avskyr att laga mat, avstå, äta, öl och ostbågar, bästa E, bästa F, böja mig med raka ben och händerna i golvet, besöka en karl på rummet, betablockerare, betala, bilder på det jag äter, blodförtunnande, blomma, bristande ork, bubbelgumsdoftande, City Gross, den snällaste, den som krånglar, Det sitter i väggarna, direktör, doftljus, domna, dos, dra ner på, dricka kaffe, dygn, enhet, envisas, erbjuden, ett extra bråkigt hjärta, förvänta mig, fil, fingrar, fredagskväll, gillar att äta mat, god mat, gratis, hade inget liv, halv tablett, halvår, handling av tunga saker, händer, högerhand, högkostnadsskydd, höja blodtrycket, hemma, heta nånting helt annat, hjälpa min mage, hjärtsjukdom, hoppa i ån, inga regelbundna måltider, inga svar, ingen bryr sig i vården, inse mina brister, inte billigt att vara sjuk, inte braka ihop, inte friskare, inte stå på lappen, jobba heltid, karpaltunnelsyndrom, känna mig trygg med, kompletterande frågor, kortisonspruta, kosta, kramp i ben och fötter, krånglig mage, kvällsmat, kvällsmedicin, läkare, lätta att dela, ledig dag, lindra symtom, Lisbeth, lite jävla grinig, liten ätstörning, litteratur, livsmedel, lufsa i skogen, lugna ner sig, luncha, må skit, mörk morgon, möte, medicin, megasocial, mejl, mjölk, morgon, motstånd, nätter, nå taket, nöja mig, Omeprazol, opererad, ordinerad, osynliggjord, passa utmärkt, på agendan, planeringsdag, problem, raggmunk, rött kött, reglera hjärtrytmen, rosaktig, ryggont, saker att tag i, sämre resultat, se pigg ut, Sherwood, skära, skita i, skriva, skriva ut, slinka ner i varuvagnen, soffa, ställa till det, svårast, svindyr, SvT Play, tablett, tacka nej, tacksam, tappa saker, telefonintervju, triggerfinger, tvåfärgad, tvingas ta mediciner och äta, ursäkta mig, vardagsrum, varför, varm, vänsterhand, värk i muskler och leder, Vem bor här?, vikt som går upp och ner, vila, vill inte sinka
|
Lämna en kommentar







