Tag Archives: spara på krafterna

Torsdagen den 19 oktober 2023: Mysig balkong lagom till första snön

  Kära dagbok… Det sägs… det sägs att det har kommit lite snö. Den första snön… Som barn var en förstås överlycklig, som vuxen… inte glad alls. (OBS! Jag talar för mig själv, inte för nån annan.) Jag såg ingen … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt | Märkt , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Lämna en kommentar

Söndagen den 20 november 2016: Ett hem – ett museum och maximal tröttma

  Kära dagbok…   Igår kväll bläddrade jag i ett par böcker av konstnären Carl Larsson. Jag har haft böckerna i häftade utgåvor tidigare, men nu följde två inbundna exemplar med hem till Uppsala från Motala. Böckerna har tillhört pappas moster … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker, Dagbok, Familj, Mat, Personligt, Vänner, Vin | Märkt , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 6 kommentarer